Wall-E

Köpte en jättesöt present till Andy igår, en Wall-E Pez =D Han älskar Wall-E!



Idag har jag inte gjort så jätte mycket. Jobbat, sedan åkte jag en sväng till mor och far för att hämta nycklar till deras kontor, skall ju börja jobba där igen med! Somnade en skvätt i soffan.. Hehe..
Sedan bar det av hemmåt och läsa fördigt boken Tusen gånger starkare, den var väl bra, men jag kände inte igen mig i situationen. *I och för sig vet ju inte jag hur det ser ut i högstadieskolorna numer. Kan ju blivit annorlunda, eller också är det något som skiftar från klass till klass. (Boken handlade om ojämlikheten i en klass, en ojämlikhet som vuxna skapat sedan barnen var små och som de sedan ignorerar och bortförklarar. En ny tjej kommer till berörd klass och sätter sig upp mot lärare och elever i ett försök att få upp allas ögon för skilnaderna mellan könen vilket inte välkomnas av någon mer än de som tidigare varit förtryckta, tyvärr vågar dessa inte ta någon plats utan denna nya tjej i teten.)
Dock blev jag mycket upprörd över situationen som beskrevs i boken, då lärarna var högst nedlåtande och oproffitionella!
Nåväl, jag har funderat lite på den ekonomiska situationen denna månad och den ser inte bra ut, men går förhoppningsvis att lösa. Märks när lönerna från alla ställen kommer in.

Adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0