11. house of beauty, -dessie (kissie

Föga förvånande heter personen bakom bloggen Desirée Nilsson, hon är 14 år och bor i Södermalm.
Nilsson skriver om sin vardag, i största allmänhet och missar inte ett ögonblick att uppdatera bloggen, dock blir det mest innehållslöst pladder. Innehållet i sin helhet är ganska tråkigt och många gånger känns det totalt intelligensbefriat.
Antalet bilder varierar, dock är det, över lag, ganska få bilder och desto fler videobloggar. Båda av bristande kvalité.
Designen är enkel och funktionell, tyvärr inte särskilt estetisk, vilket gör den mindre tilltalande.
Desirée Nilsson använder sig endast av två kategorier; House of Beauty och DressCode, den sistnämnda innehåller dock endast ett inlägg, vilket blev inlagt i dag.
Hon startade bloggen i juni 2008 och har sedan dess skrivit intensivt (för det mesta, vissa perioder har det varit förvånansvärt få uppdateringar). I det första inlägget skriver hon att hon är tillbaka som bloggare, så jag antar att hon haft en annan tidigare.
Språket är torftigt och felstavningar är inte ovanligt, även om hon blivit bättre på att stava på senare tid. Hon använder sig av mycket förkortningar och så kallat internet-språk. Rubrikerna skrivs ofta med versaler vilket ger dem ett hetsigt intryck, något som innehållet sedan inte uppfyller.
Har i min bedömning av bloggen försökt att vara så objektiv som möjligt men det har varit väldigt svårt då vi lever i två helt olika verkligheter med vitt skilda intressen. Jag förmodar att mycket har med åldern att göra, då jag lämnat mitt t"trotsig-tonåring"-liv och hon lever mitt uppe i det. Detta gör att jag för min del inte kan förstå hur någon som tycks så ointressant, korkad och platt kan klättra så högt upp på listan (eller ens komma med) men jag antar att de i den åldern, med någorlunda lik mentalitet, uppskattar bloggen och tycker att den är intressant. En revolutionär tonåring, typ.
Från mig blir betyget inte mer än 1 av 10 eftersom jag faktiskt inte kan se något positivt innehållsmässigt eller designmässigt, som är värda en poäng.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0