Dags att deklarera

Jag är så sjukt förbannad på den/de arbetsgivare som gjort fel med min skatt för inkomstår 2008! Det är inte varken rimligt eller möjligt att betala den kvarskatt jag, enligt deklarationen jag fick hem i går, skall betala eller ens ha fått! Som vanlig arbetare, och endast betalare av skatt på inkomst av tjänst, kan man inte få en kvarskatt på över 8 000!!! Mina kära föräldrar, som råkar vara duktiga ekonomer (pappa = auktoriserad revisor, mamma = auktoriserad redovisningskonsult), skall gå igenom min deklaration och se var felet ligger. Får hoppas på att någon arbetsgivare redovisat fel preliminärskatt! Måste bara se till att få hem alla lönespecar, vilka jag tidigare inte fått samtliga av.

Så, fram till detta är löst, kan jag alltså se fram mot att betala ett sjukt högt belopp, typ hela min netto inkomst för en månad. Därför kommer jag, som ni kanske förstår, inte kunna impulsköpa fler kläder. Blir att ligga på sparlåga resten av året för det här! (Någonstans är det någons inkompetens som satt mig i den här skiten! Jag styr inte över mina egna löneutbetalningar, det är det andra som gjort!) Därför tänkte jag slänga in en sista bild på nyinköpta kläder, som jag faktiskt är riktigt nöjd med! (Tröjan framförallt.)






P.s. Angående förra inlägget, tror ni inte jag gick och köpte ett nytt läppstift? Jo då, minsann! Och vad hittade jag på golvet här hemma när jag dammsög i morse? Joo, just precis! Den "borttappade" vännen! Fy sjutton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0