Elaka kommentarer

Blev inget läsa tidning för mig, inte än i alla fall. Fastnade på en massa bloggar.. Gick igenom och kollade de mest besökta på blogg.se..
Något jag reagerade väldigt starkt på var mängden av elaka kommentarer hos vissa bloggare! Varför skall man, istället för att informera vid diverse fel, trycka ner och uttrycka sig nedvärderande? Ingen kommer lära sig något om man som svar på klumpigt formulerade inlägg, eller rena felaktigheter i vissa inlägg, skriver hotfullt eller som många skrev till ett visst inlägg "Du är ju helt blåst din j*la hora" och "Det är därför såna som du blir våldtagna" etc.. Detta är ju inte aceptabelt! Vad är det för mentalitet?
Varför inte i stället informer eller hänvisa till information som är korrekt, så att personen i fråga, på ett juste sätt har möjlighet att lära sig? Givetvis måste man få kritisera, både positivt och negativt, men då skall det vara kritik, inte påhopp! Lagen om yttrandefrihet stödjer inte personangrepp och hot mot andra! Inte heller text som kan ses som hets mot folkgrupp eller texter som är rent förtryck!
Usch, man blir nästan rädd när man ser vilka friheter endel tar sig när de har möjlighet att agera annonymt över Internet!
Är glad att jag aldrig (peppar peppar) fått sådana otäcka kommentarer!

Tråkigt när saker och ting missbrukas på ett sådant sätt! Det är ju inte det som är syftet med Internet, bloggar, communitys, osv, att man skall få avreagera sin ilska mot världen på stackars oskyldiga människor!


Kommentarer
Postat av: hanol

Heej vilken fin blogg du hat´r ta gärna en titt i min =)

2009-04-13 @ 10:58:38
URL: http://hanols.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hehe..tack :)

Ååå, jag vet! Men tog kortet med min mobil..har ingen digitalkamera:p

Ja, tycker det är snyggt när man kan lägga in bilderna i ramar så där som du har det :)

Glad Påsk på dig med vännen!

Puss

2009-04-13 @ 14:26:05
URL: http://mammasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0