Fiia Glassar

Höhö. Alltså, jag är ju lite smått glassoman, men desto viktigare Glass Finsmakare! Jag är ytterst kräsen när det kommer till glass, och har vissa krav på glassen! Nu tänkte jag här redovisa för två glassar jag åt idag (hmm, ska jag verkligen erkänna sådant? Att jag mofflar i mig flera glassar på en dag? Dessutom är jag laktosintolerant.. Hohö)

Först ut är:


Ben & Jerry's är ju väldigt inne just nu, och det är ett sådant tjat om deras glassar!
Och ärligt talat kan jag inte förstå varför!
Glassen har en bismak av plast, annars ganska smaklös och fruktansvärt dyr: 25 slantar skall de ha för denna lilla kaka liksom!!
Dock skall väl sägas att koncistensen på glassen är suverän, väldigt mjuk och len, får lite känsla av en kompaktare mjukglass.
Betyget blir: 3 av 10, jag rekommenderar att du lägger pengarna på något annat istället och köper en Piggelin, mycket godare!













Jag brukar vanligtvis tycka att Magnum är jättegott, tjock, smaktik choklad och helt okej vaniljglass. Men det här motsvarade inte mina förväntningar och inte heller den vanliga Magnumstandarden!
Tunt chokladlager, som blev sådär "kall choklad"-äcklig, smulig och smaklös.
Allt annat smaskigt den skulle innehålla gjorde bara att glassen kändes grynig, det var ingen smak, då det var så lite av det. Typ ingen kolasås alls!!
Koncistensen på själva glassen var inte heller den någon höjdare.
Det höga priset, 22 kronor, blir pricken över i:et. Jag är djupt besviken!
De enda positiva saker jag fann hos denna nya GB glass var den fina förpackningen och fräsiga formen på glassen!
Betyg: 2 av 10.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0