Konsultation

Klockan 9.30-10.30 hölls den inbokade konsultationen med plastikkirurgen. Det var faktiskt jobbigare än jag hade trott, och då hade jag ändå ganska öppet sinne för hur jobbigt det kunde bli. Fanns inte många alternativ, eller 6 olika alternativ, mer eller mindre bra. Två av alternativen gick dessutom ut på att acceptera läget och inte göra någonting alls!! Något som, för mig, är helt otänkbart!
En av behandlingarna skulle innebära ett arbete på sammanlagt 1.5 år, för ett resultat som kanske inte var så jätteatraktivt! Så vi funderar på vilket vi skall välja och hur vi skall gå till väga.. Det gäller att väga alla fördelarna mot nackdelarna och verkligen fundera igenom alla förslag ordentligt!
Första operationen kan bli redan i juni om vi vill, och det vill vi! Men som sagt, bättre att vänta längre och vara helt säker, än ta förhastade beslut som blir skit i slutändan och ärligt talat vet jag inte riktigt! Får nog försöka hitta bilder på de olika resultaten samt gå igenom riskerna med de olika operationerna under helgen för att lättare få en bild och en uppfattning av vilken operation som verkar bäst för mig!
Får väl även bolla lite med mamma och pappa för att se vad de tycker.
Nåväl, bollen är satt i rullning och nu börjar det hända grejer. Skall skriva brev till landstinget och prata med försäkringsbolaget och se vilka alternativ det finns på den fronten, om det nu finns några, för att lätta upp det ekonomiska lite!
Steg 1 är i alla fall avklarat, kanske den mest jobbiga biten, eftersom man innan det är helt okunnig och dessutom inte har en aning om saker runt omkring eller tidsperspektiv och bemötande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0