Plastikkirurgi, del 1

Om mindre än en vecka är det dags för första kontakten med plastikkirurgen. På måndag klockan 21.05 skall vi dit på konsultation. Med vi menar jag mina föräldrar och jag. De följer med som stöd, skjuts och plånbok! Haha, nej då, de vill höra vad han har att säga!
Måste säga att det verkar mycket lovande det hela. Kanske inte tar så lång tid att få hela alltihop överstökat! Förra veckan lämnade jag lappen till mamma med den klinik jag valt som lät bäst, hon hörde av sig till kliniken i fråga och redan samma dag fick hon svar med tillgängliga tider för första besöket; konsultationen där man ser vad som går att göra, om kirurgi är nödvändigt eller om det finns alternativa behandlingar och, antar jag, någon form av kostnadsberäkning. Besöket tar en halvtimme.
Mamma svarade med den tid som passade oss morgonen efter, på det första mejlet lät det som om det kunde ta lång tid att få svar om tiden fortfarande fanns tillgänglig eller inte, men vi fick svar redan vid lunch samma dag! Och det blev redan nu på måndag, mindre än två veckor efter första kontakten!
Usch, jag är så nervös! Mest rädd är jag att de säger att det inte finns något att göra, eller att de bara kan göra något som ändå kommer se fult ut efteråt!
Eller att det skall vara en fördomsfull, otrevlig och kall människa jag skall bli konsulterad av! Fy fabian!

Fast egentligen känns det så skönt att allt verkligen börjat komma igång, har i ett par år nu pratat om detta med mina föräldrar och andra, och nu äntligen är det dags! Hoppas bara inte det tar flera år med själva ingreppet, vore ingen höjdare precis! Hähä..




Bilden kommer från [klicka här] via Google

Kommentarer
Postat av: Anna

Det kommer gå bra gumman! Lovar jag :) just det glömde jag säga att jag älskar dig söstra mi?

krams!

2009-04-14 @ 13:24:19
Postat av: Sofia

Varför ska du operera dig för?

Puss

2009-04-14 @ 15:18:27
URL: http://mammasofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

ey,nice blogg hörru:D





http://femsmultron.blogg.se är min blogg ialf:)

Skriver om det ALLDRA SENASTE skvallret från hollywood,den är riktigt bra och fin blogg:)

2009-04-14 @ 19:05:00
Postat av: vendela

sv; hahaha;) jag fattar hur du tänker.Men jag läster massa tidningar,Tex FRIDA & veckans NU.Då får man bra koll om vad man ska skiva om:)Ibland kollar jag in olika sajter för att få reda på det senaste,men allt som jag skiver om visste jag redan genom tex tidningarna:)



kram

2009-04-15 @ 10:32:27
URL: http://femsmultron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0