Size Minuz?!

Min syster tycker att jag har en skev kroppsuppfattning och ett dåligt viktideal, eftersom jag tycker att Size Zero, utstickande ben och smalhet är väldigt snyggt! Dock kan det gå för långt även för min smak, något jag fick bevisat för mig själv i ett mail från min kära mor!

Rubriken lyder: Jeg elsker mine kurver.... I love my curves.....
Nedan följer en rad bilder, och de bilder jag visar här nedan är ett litet axplock:

De designers som väljer att ha såhär smala modeller måste göra det för att kläderna är så fula att de vill avleda uppmärksamheten från dem!
Det kan ju inte ge bra reklam för ett märke att visa sin produkt med dessa sjukligt undernärda flickor!

Nu har även mina öron nåtts av att fler och fler stora visningsevengemang har minimum BMI-krav, vilket verkligen är på sin tid!!






















Men skulle jag tvingas välja mellan pest eller kolera, extremsmal eller extremfet, så måste jag nog erkänna att jag väljer den smalaste vägen!














Men mitt verkliga ideal ligger hos modeller som Twiggy och Kate Moss, smalare än så tycker jag inte är fint!!





























Bilderna hittar du om du klickar på följande länkar:
Twiggy: [Här] och [Här]
Kate Moss: [Här]
Feta kvinnor: [Här] och [Här]


Kommentarer
Postat av: vilja

Oj va smala dom var! :O

Äckligt smala enligt min smak ..

2009-04-24 @ 09:19:19
URL: http://viljasvarld.blogg.se/
Postat av: Erica - Ny och misslyckad vidobloggare

Det kanske är snyggt med så smala modeller men jag tror inte att det är hälsosamt om man inte föds med den strukturen!

2009-04-24 @ 09:36:46
URL: http://icasasikter.blogg.se/
Postat av: Erica

Jo det vet jag... men jag menade de understa bilderna. Det kanske inte framgick ordentligt

2009-04-24 @ 10:06:25
URL: http://icasasikter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0