Vårig invigning

Idag, mina damer och herrar, blev det invigning av cykeln som nyfixad, samt årets första cykeltur för min del! :-D Det betyder att det verkligen går mot varmare tider, särskilt som jag inte kan cykla när det är kallt för att jag inte har några öronmuffar (mössa hjälper inte) så jag får panikont i öronen! Ni vet, sådär ont så att man bara vill krypa ihop till en liten boll och göma sig för smärtan. Sådär ont så att man inte kan tänka klart eller koncentrera sig. Därför måste jag vänta till varmare tider innan jag vågar mig på cykeln, och i morse var det alltså dags! Så härligt! Tog knappa fem minuter att cykla till jobbet, vilket innebar att det tog en fjärdedel av tiden som det tar att åka buss!
Så härligt!
Nu slipper jag springa till bussen varje morgon för att trängas med högröstade resenärer och snoriga näsor! Så underbart!
Får hoppas bara att värmen håller i sig, så jag kan fortsätta cykla varje morgon, slippa bussen! Blir förvisso lite knöligt när jag går på lunchpromenaden med Karla men det skall nog gå bra ändå.



Kommentarer
Postat av: Fanny

Härlig blogg! :)



Dagens fråga: Vem är din favorit bloggare? :D

2009-04-25 @ 00:57:21
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0