Fotoboken

Hur roligt vore det inte att göra sin egen bok, fylld med text och bild från sitt eget liv, sitt eget arkiv? Scrapbooking i all ära, men det är förbaskat dyrt att framkalla, dessutom tar det en himla massa tid! Om man nu inte har den tiden men ändå vill ha något fint till sina bilder, är en fotobok perfekt! En sådan där man framkallar bilderna genom att placera dem i en bok på skärmen, fixa och pilla som man vill med ramar och text. Och så när allt är klart, beställer man hem den! :-D

Och vart vill jag då komma med det här? -Jo, Fujifilm har ett kalaserbjudande där man kan fixa sig en sådan fotobok till ett ruggigt billigt pris; 89 rikesdaler för en bok med mjuka pärmar och 195:- med hårda pärmar. Sedan finns det givetvis både billigare och dyrare fotoböcker, beroende på vilken storlek man vill ha och hur många sidor. Bra tycker jag att det inte är ett bestämt antal sidor, utan att man kan köpa till fler om man vill, hatar att hålla mig innanför bestämda ramar.

Finns massa olika förslag på fotoböcker, vad man kan ha för tema, på deras hemsida, själv tycker jag inte att en sådan bok behöver något annat tema än det man själv vill att boken skall fyllas med..














Exempel på olika snygga ramar och sätt att fixa bilderna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0