Halfway through

I går var ju som sagt Andy och jag på ultraljud. Efter att barnmorskan mätt huvudet konstaterade hon att storleken på huvudet var detsamma som för foster i vecka 20+2, vilket hon tyckte att man nog kunde säga att jag nog i alla fall var i vecka 20. Dock ville hon inte ändra beräknat förlossningsdatum då hon sa att de alltid gick efter NUPPens resultat, dessutom kunde storleken variera endel. Men hon skulle notera det om jag började gå långt över tiden så inte läkarna drog ut på att sätta igång förlossningen för att det inte gått tillräcklig tid för det.. Hur som helst, då var jag alltså halvvägs, lite surt att min nedräkning till den stora dagen blev avbruten, men roligt ändå.. :-)

Får i alla fall inte planera något inför nyår, när det så blir dags. Kan vara bra att vara beredd på att vad som helst kan hända! Haha..

Fick inte se så mycket av bebisen, då det mest bara var mätningar, men både Andy och jag var överens om att det faktiskt såg ut som en pojke när hon kollade underifrån för att mäta lårbenet. Men ingen av oss är ju experter eller utbildade att läsa av på ultraljudsskärmen, så det kan ha varit vad som helst. Vi skall inte ta ut något i förskott och bara fokusera på att det blir en pojke utan vara öppna och förberedda med namn och allt för vilket det än blir. Så länge barnet är levande och friskt är vi glada!

Blir ju även ett till ultraljud i början av september, vilket blir det fjärde i ordningen. Känner mig som ett nesla specialfall! Haha.. Men skoj att få ytterligare en chans att se knodden innan den dyker ut. Tiden går faktiskt väldigt fort och det känns inte alls speciellt långt kvar faktiskt. Är så mycket som händer med flytt och jobb och allt, så det här skall nog gå bra!

Är på jobbet så bilderna kommer i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0