I morgon smäller det!

I morgon klockan 13.00 har jag bokat in flytt med Stjärnflyttarna eller vad de hette. I alla fall skall de ta de tunga grejerna i mitt hem, så som soffa, säng, bokhyllor, sekretär och sådant och flytta dem till nya adressen. Efter jobbet vid kl. 17.00 kommer mina kära föräldrar att ta ett lass kartonger i bilen också, måste ju sova i nya lägenheten så måste ju ha lite överlevnadsprylar samt mina katter där också :-) Gud vad jag längtar till nya stället!! Höll på att bli problem med nyckeln, för enligt kontraktet får gamla hyresgästen ha nyckeln till den 1:e klockan 12.00, vilket inneburit att jag inte hunnit hämta nyckeln innan jag varit tvungen att släppa in flyttgubbarna. Men jag pratade med han som bott där och han skulle lämna in dem i dag, vilket underlättar otroligt mycket! :-D


Blir dessutom att flytta till en helt ny stadsdel. Är inte helt glad åt att bo mitt i city med barn men det är inte jättelångt till skogen och naturen, så får väl gå bra. Lägenheten är helt underbar så jag tror inte jag kommer vantrivas, dessutom fanns det är jättemysig uteplats eller innergård eller vad det kallas, så man kan få lite skyddad grönska i anslutning till hemmet också, vilket är mycket bra. Så blir det nog lite semester vid sommarstugan till somrarna, och det ligger på landet! (Eller mitt ute i skogen om man hellre vill kalla det så.)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror att ni kommer att få det jättebra där. :-) Snart knytis, hoppas att jag är frisk och pigg då!

2009-08-31 @ 14:09:14
URL: http://lindawill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0