Ingen Meducin

Jag är så sjukt trött i dag! Har inte fått sova ordentligt på två nätter, i natt var nog värst. Sov sammanlagt ca. två timmar, orolig sömn dessutom där jag vaknade ur otäcka mardrömmar strax efter att jag fallit i sömn. Och så höll det på hela natten. Mellan klockan två och halv sex var jag jättepigg och tanken på sömn föresvävade mig inte ens. Eller jo, men sömnen kom inte närmare för det.

Inte bara sömnbristen får mitt hummör att tryta i dag, har nämligen varit utan medicin i två (tre med i dag) dagar nu, detta är medicin som är starkt beroendeframkallande och man skall egentligen inte vara utan den så här länge. Pirrar i hela kroppen av abstinensmyror och jag vet inte riktigt vart jag skall ta vägen med mig själv.. Medicinen är även orsaken till sömnbristen. Ja och så katten som skriker efter en karl att para sig med där hemma också.. Men henne stängde jag in i vardagsrummet när hon gått lite väl hårt åt på mina stackars abstiensstinna nerver..

Fick i alla fall ett glädjande samtal på vägen till jobbet: läkaren har nu fixat nytt recept till mig så att jag kan hämta ut det sedan runt lunch! Var väldigt orolig för att jag skulle få klara mig hela långa helgen utan medicinen eftersom jag skulle fått den redan i går och därför lika gärna hade kunnat bli utan recept även i dag! Hade varit mycket tråkigt då jag ska till Andys syster i morgon och vill gärna vara utvilad, pigg och glad när jag är där! Nåväl, nu ser det ljust ut i alla fall, men jag är inte på något vidare humör för att sitta här på jobbet och trilskas. Men bara ett par timmar kvar innan jag slutar för dagen här. Sedan är det nästa jobb och då har jag ju fått mig min medicin och kan nog vara lite lugnare i kropp och själ resten av dagen!

Mmm, blir att sova en skvätt när jag kommer hem sedan i eftermiddag kan jag lova! Får väl stoppa öronproppar i öronen så oljudet från kattskrället dämpas och sedan sussasussasussa! Innan jag tar tag i allt annat som måste göras inför helg och flytten nästa vecka och allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0