Sjätte månaden

Nu är jag då alltså i sjätte graviditets månaden. Härligt må jag säga! Dock är jag bara i femte kalendermånaden. Förstår inte riktigt hur man räknar på det där men jaja,. Att få tänka att jag är i sjätte månaden gör mig gott, så jag får väl nöja mig med det och ovissheten kvarstå.. Nästa vecka är det dags för vad jag antar är sista ultraljudet i den långa raden ultraljud samt möte med barnmorskan. Spännande att se vad som skall hända där.. Vet inte heller om det är meningen att Andy skall vara med, någon som vet? Är det något för honom att vara med på eller är det bara mätningar av mina värden?

Enligt min samtalsterapeut bör jag även tala med läkaren som gör ultraljudet om min folsyrabrist jag hade innan graviditeten samt järnupptagningsförmågan när man har denna brist, detta med anledning av att min receptbelagda folsyra tagit slut och man under graviditeten redan som det är skall äta extra folsyra. Hade tänk lägga upp ett jättegott recept också men jag tror jag sparar det till i morgon efter visningen. I dag har vi, på tal om den, tvättat fläkten och torkat golven också. Så duktiga har vi minsann varit, Andy och jag! :-) Dock har jag packat en himla massa kartonger, typ tio stycken, så hela vardagsrummet är fullt av dem men de som kollar på lägenheten har en liten gång som jag gjort så de kan gå runt om det skulle vara till besvär! Muhahahhaa.. Är ju inte mitt fel att visningen skulle vara så nära det datum jag flyttar, hyresvärden var faktiskt underrättad om att jag skulle flytta den 1:e, har han då inte lagt ut lägenheten tidigare får han gott skylla sig själv, är inte mitt ansvar, även om jag lätt gör det till det.. Näpp, nu skall jag umgås med finaste älskade Andy ;-) God natt!

Kommentarer
Postat av: Jojja

Sv: Vem är din syster? nyfiken

Det angående barn o ansvar handlade inte om dagis, utan om att ta ansvar o inte lämna bort sitt barn hos barnvakt i tid o otid bara.. Problemet med föräldrar som lämnar smittsamma barn på dagis har jag förstått är stort, men inget jag har behövt ha nån erfarenhet av ännu iaf.. :)

2009-08-24 @ 21:01:19
URL: http://jojjas.blogg.se/
Postat av: Jojja igen

Jag blev nyfiken så jag var tvungen att snoka runt lite, att jag inte såg ditt efternamn i bloggadressen o kopplade från början.. ;P Du är ju Annas syster! Haha, va roligt! Världen är bra liten ibland! Hälsa henne, det var länge sen jag träffade henne..

2009-08-24 @ 21:06:57
URL: http://jojjas.blogg.se/
Postat av: Jojja

Sv: Jo, framför allt är jag väldigt bestämd i min åsikt att barn i 2-månadersåldern bör vara med sina föräldrar heela tiden, inte lämnas bort över natt för att föräldrarna är festsugna ett par gånger i månaden.. Men jag är sjuksköterska o jobbar på neo med små bebisar så jag är lite arbetsskadad oxå. :)

2009-08-24 @ 21:09:53
URL: http://jojjas.blogg.se/
Postat av: Emilia

Wow, redan i sjätte månaden? Galet nära ju!

Känns som det var några veckor sedan du berättade för mig även om det var bra mycket längre än så.

Det där med kalendermånader är klurigt, men jag antar att det har något att göra med att man är gravid i nio hela månader, alltså fram till 10:e månadens start. Själv tänker jag alltid i veckor, det känns lättare. =P

Kram!

2009-08-24 @ 23:24:19
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: Jojja

Sv: Hehe, jo jag o Anna hade massa kul festnätter på huset. :) Jag bor ju i Sthlm nu så jag springer sällan på nån jag känner alls längre, det är rätt trist. I Nkpg sprang man ju på vänner överallt hihi..

2009-08-25 @ 10:55:30
URL: http://jojjas.blogg.se/
Postat av: susanne

Är det redan sjätte fia? är ju inte långt kvar ju? hjääälp den kommer ju snart ju.. cooolt!!=) längtar så jag där för å få se bebben!!

2009-08-27 @ 20:45:22
URL: http://suussies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0