Åååh, så förbannad jag blir!

Visst är det väl mysigt med en massa snö såhär lagom till jul?! Men varför måste du små snorungar, som borde veta bättre, förstöra detta mysiga genom att kasta snöbollar hårt på ens fönster? Kan de inte utagera sin tristess på något mer konstruktivt sätt? Fy farao vad jag är sur! Andy tyckte inte jag borde bli så sur och arg eftersom fönstret faktiskt inte gick sönder, men vad jag är så förbannad på är att de tar sig rätten att attackera mitt fönster med snöbollar. Att de tror att det är okej att göra så. Att de sedan kan gå skrattande därifrån och tycka att de varit jättefräsiga som vågat kasta snöbollar på någon annans fönster. Fönstret hade kunnat gå  sönder, det lät min själ som om det var på väg att göra det, och vad hade hänt då? Jag har för sjutton katter som tycker att glittrande saker, i det här fallet glas, är mycket intressant. Kul om de hade råkat få sig några bitar i sina små tassar så jag varit tvungen att åka till veterinären med dem. Det har jag verkligen inte råd med, men hade inte haft något val. Nu gick inte fönstret sönder, men jag kommer ju att oroa mig när jag inte är hemma att det skall stå nya snorungar utanför och ha lika tråkigt som de i går. Och att fönstret faktiskt går sönder den gången. Med mina katter ensamma hemma. Ärligt talat tycker jag det är fruktansvärt respektlöst att göra på det sättet, det kränker den som bor där. Och jag vet också att detta inte är något man får stå ut med baran för att man bor inne i stan, mina föräldrar hade problem varje vinter med några som tyckte det var skitkul att förstöra för dem och kasta sönder deras fönster, och då bodde de ändå i norrköpingsidyllen Skarphagen.

Tycker ni att jag överreagerar och borde strunta i en sådan sak? Inte bli upprörd? Okej att det var dumt och gå ut och skälla ut dem, men ibland tar graviditetshormonerna över. Jag borde ha räknat med att de skulle kasta igen bara för att jag sa ifrån. Men tycker ni att det är rätt att kränka andra individers hem på detta sätt (eller något sätt)? Eller att det är sådant man får räkna med när det är vinter och skolbarn har lov och blir uttråkade?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Skäll ut snorungarna!!!!

2009-12-21 @ 18:49:29
URL: http://baralsj.devote.se
Postat av: Linda

Det är bra att någon säger ifrån. Det är alldeles för få som vågar.



Om du undrar varför jag inte skickat något julkort så beror det på att jag drog ner på julkortsverkstaden i år... Har så mycket annat som jag borde pyssla med. Som inbjudningar... :-)

2009-12-21 @ 23:32:40
URL: http://lindawill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0