Dan före dopparedan

I morgon är det julafton och snön ligger som ett vitt täcke över allting. Enligt väderleksprognosen ser det ut att hålla i sig över julafton, blir första vita julen på jag vet inte hur många år! Skoj det i alla fall! Sitter på jobbet, väntar på något att göra. Anna Ättner var uppe hos mig en sväng på förmiddagen, var mycket trevligt. Hon har ju flyttat till Linköping och pluggar där så blir inte att vi ses så mycket, därför får man ta vara på de små kornen av möten när de väl kommer.
Har handlat alla julklappar och slagit in dem, eftersom det bara blir mamma , pappa, Andy och jag till jul så blev det inte många julklappar att ordna. Givetvis en till syster också som kommer i mellandagarna, Susanne väntar jag med tills jag vet när hon kommer, och vad hon önskar sig.
Fick pengar i dag, men jag vet inte var de kommer ifrån, stod bara dagersättning, så antar att det är försäkringskassan som betalat ut en del av föräldrapenningen, men det låter konstigt eftersom jag skulle få pengar först den 26:e januari därifrån. Nåväl, får väl se om jag får något specifikation på posten som talar om var de kommer från.
Annars i dag blir det att leka med Mio och handla lite frukostgrejer inför helgdagarna som är i antågande. Andy och jag skall nog kolla på profylax-dvdn också, så vi är förberedda inför dagen D. Om mindre än tre veckor kommer vi ju att ha en liten bebis, även om jag går över tiden! Den 12:e måste nämligen förlossningen sättas igång och ungen komma ut som absolut senast, så nu kan jag verkligen säga att inom tre veckor är den här. Sedan vet man ju inte när den kommer, inom dessa tre veckor, kan bara hoppas att den håller ut till början av nästa år, så den slipper fylla sist. Sådant är viktigt. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0