Vit jul?!

Vad tror ni? Blir det en vit jul i år? Prognosen spår kallare väder, och kallt även i nästa vecka, snön ligger redan på backen, så frågan är väl egentligen bara om den får ligga ostörd från vädergubben eller om den kommer att töa bort på julaftons morgon.

Jag vet att jag lovat hit och dit med uppdateringar, men så här ligger det till: jag får inte sova. Är vaken en stor del av natten och ligger och vrider mig, badar eller löser korsord. Allt för att bli trött och somna. Att sätta på datorn känns som ett projekt jag inte vill insylta mig i då jag säkerligen skulle vara vaken ännu längre i så fall. Så när får jag då sova? Några timmar på morgonen och förmiddagen, sedan bär det av till jobbet efter lunch. Med andra ord blir det ingen tid kvar till bloggande. Eller annat datorpillande och plockande överhuvudtaget, inte ens småplock i lägenheten, jag orkar helt enkelt inte. Är för trött. Spelar ingen roll om jag går upp vid nio på morgonen och sysselsätter mig hela långa dagen fram till läggdags. Kanske somnar jag ögonblickligen men sedan, någon timme senare vaknar jag utan möjlighet att somna om.

Graviditeten närmar sig sitt slut och jag är jättenervös inför vad som komma skall. Vi har börjat bunkra blöjor och annat som är bra att ha hemma när den lille/a dimper ner. Har även gjort en mms-grupp för dem som skall få besked när den kommit, tänkte skicka med en liten bild och sådär, dock blir det ett tråkigt mass-mms, för jag antar att jag kommer vara helt slut efter förlossningen och dessutom vill man nog hellre gosa med pyret än sitta och skicka/ringa till folk om det nya livet. Vill ni ha ett mms men är oroliga att jag inte fått med er i listan är det bara att säga till så ordnar jag det :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Utgår ifrån att liten storasyster finns med på listan ^^ annars blire ingen julklapp (och jag vet minsann att du gärna vill ha den jag klurat ut! Letat som en galning för att få det just right ;) höhö)



Btw så kommer jag och Linus upp den 27e o stannar till den 30e :D leka då?

2009-12-17 @ 13:34:01
Postat av: Moster Maggan

Jag hoppas jag får ett mms av dig. Vill verkigen veta vad det blivit och det gått. Kram

2009-12-17 @ 17:24:02
Postat av: Fiia

Maggan: Jo du ligger med på listan, men jag är osäker på om jag har rätt nummer ,eller om du har bytt under de senaste åren?



Anna: Pppfftt. Inga sådana hot, jag har minsann köpt något du vill ha med, så det så! Jo kan vi ju försöka klämma in, ni var ju inte här så jättelänge så blir ju svårt om något skulle hända -hinthint- men försöka går ju ;-P

2009-12-18 @ 16:07:23
URL: http://feucht.blogg.se/
Postat av: Annie

Glöm inte mej ;)

2009-12-18 @ 16:44:40
URL: http://nuckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0