Hitta rätt

Nu har jag ju lagt in en massa nya kategorier på min blogg. För att ni skall hitta det ni letar efter, lättast möjligt, eller bara veta vad jag tar med i mina recensioner tänkte jag att jag skulle berätta om det i denna alldeles egna kategori, som bara får nya inlägg när jag ändrar om i kategorierna!

Fiia Rekommenderar: Här hamnar de små guldkornen jag hittar lite här och var. Kan vara en bok som är riktigt i topp-klass, en film som är exceptionellt bra, eller något annat extra roligt som jag hittat och vill rekommendera er! Kanske en superbra ansiktskräm som jag inte tycker att någon skall behöva vara utan! ;P

Recensioner: Min första recensions kategori där ingenting är uppdelat efter genre. Används inte sedan sidan gjordes om men det finns endel recensioner till bra böcker och en bra film där.

Recensioner - Böcker: Som namnet antyder är det här mina bokrecensioner hamnar. En bok hamnar inte här om den inte är läst från pärm till pärm, även då författarens kommentarer och tack. Detta för att en bok måste läsas i sin helhet för att man skall få så stor förståelse för den som möjligt, även få reda på hur mycket som är fakta respektive fiktion. Många böcker innehåller viktiga budskap eller väcker relevanta (för mig) frågor och funderingar, dessa skriver jag med i min recension. Även om boken är översatt skriver jag vem som gjort det och ibland riktas det kritik mot översättaren om jag tycker att det bör tas med i betygsberäkningen! Handling och egna reflektioner skiljs åt helt och hållet då jag anser att man inte skall blanda dessa två! Så vill ni bara veta vad jag tycker om en bok, hoppa över första delen.

Recensioner - Filmer: Även här får man ju en tydlig bild av vad kategorin kommer att handla om: film! Kategorin filmer täcker även TV-program (så till vida att jag tycker att det är något speciellt, så att jag tycker att det skall recenseras) och dokumentärer. Även här gäller regeln att ingenting jag inte följt till slutet kommer med!

Recensioner - Internet: Här skrivs det om saker jag hittar på Internet, kan vara ställen som säljer kläder, då skriver jag om kvalitén på kläderna, leverans tid och bemötande. Bloggar (adrig vänners och bekantas), eller annat smått och gott jag hittar på Internet som (enligt mig) kräver några rader av uppmärksamhet!

Recensioner - Övrigt: Annat som inte går in under någon av föregående kategorier hittas här. Kan vara en produkt eller butik som av någon anledning gör sig förtjänt av att hamna här men som inte uppfyller kraven för Fiia Rekommenderar men trots det bör uppmärksammas! Och eftersom jag älskar att betygsätta saker och tipsa om saker jag hittar (eller varna, för all del) så tyckte jag att den här kategorin behövdes!

Poängsystem: Än så länge har jag det gamla hederliga x av 10 där 10 står för tipptopp och 1 kan betraktas som en varning. Håller på och kikar runt lite för att få inspiration till något roligare men utan resultat än så länge. Ni får gärna tipsa om ni vet någonstans man kan hitta betygsbarometrar!


OBS! I skrivande stund har jag inte lagt in några fler recensioner än de som finns under Recensioner vilket innebär att det under en tid frammöver kanske inte kommer att finnas något under endel av kategorierna, snälla ha lite tålamod så kommer det att bli fullt under alla kategorier vad det lider! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0