Pest eller kolera!?

Jag fick låna två par byxor av mor min i strl 38, ena paret är stretchbyxor, vilka jag använt flitigt under graviditeten, eftersom jag inte kan ha mina egna byxor längre. Nu sitter de byxorna åt i midjan, vilket gör att jag mår mycket illa. Därför har jag börjat använda det andra paret, samma storlek men inte stretch, och därför enorma i midjan. Detta gör att jag hela tiden tappar byxorna när jag går. Använd skärp, då! Kan man ju tycka. Men som sagt, jag klarar inte av något som sitter åt i midjan, och då heller inte något skärp som håller byxorna uppe! Vad göra?
Må illa eller gå runt och tappa byxorna? Jag väljer alternativ två, även om det känns lite som pest eller kolera. Kan ju faktiskt hålla byxorna uppe med händerna när det kniper. ;-P

Har två par mammabyxor, ett par trekvarts och ett par vanliga långa. Dock är båda i mjukismaterial och därför inget jag vill gå till jobbet i. Inte ännu i alla fall, senare i graviditeten är det väl oundvikligt, eller inte oundvikligt kanske men i alla fall vad man föredrar.. Jaja, inte vet jag, sådant som märks när den dagen kommer ;-P

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag skulle också ha valt alternativ två. :-)

Mm, det var jättegott, kan nästan lova att det var godare än färdigmaten... :-P

Annars är allt bra här, hur är det med illamåendet? Bättre med lösa byxor och armbanden?

2009-07-09 @ 12:29:08
URL: http://lindawill.blogg.se/
Postat av: Emilia

Ja, jag hittade något till sist men är osäker på om det passa herrn. Det återstår att se!

2009-07-09 @ 13:24:26
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: Sofia

Finns ju hängslen annars :P

Haha..

Men annars så finns det att köpa som resår band(med en knapp), eller nått liknande som man kan sätta fast på byxor som man inte kan knäppa eller om de sitter lite taja! Tror att det kanske kan finnas på H&M, eller så finns det säkert på Babyproffsen/ Babyland att köpa :)

2009-07-09 @ 18:57:26
URL: http://mammasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0