Tvåårs mat

Andy och jag firade tvåårs-dagen i går, ett par dagar försent, men bättre sent än aldrig, som man brukar säga.. Dagen till ära bjöd jag på potatissallad och marinerat kött (färdigmarinerat när jag köpte det)

Du behöver:
Potatis
1-2 pkt gräddfil
1-1 ½ röd lök
1 pkt dill
Salt
Grovmalen svartpeppar

Gör så här:
Skala och koka potatisen tills den är mjuk rakt igenom (ca. 15-20 min), låt svalna något. Tärna potatisen och häll i en stor bunke. Hacka lök och dill och blanda med potatisen, häll sedan över gräddfilen tills du tycker att potatissalladen är lagom kladdig. Avsluta med att krydda efter smak. (OBS! Vill du kan du ha i någon matsked majonäs, något jag själv inte vill ha.)
Köttet är bara att skiva i centimetertjocka skivor och steka när potatisen kokat och svalnat färdigt.


Blev väl en rätt bra och somrig tvåårs-middag?! :-D
Andy åt i alla fall tills han blev övermätt så så tokigt kan det ju inte ha varit?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0