Efter operationen

Som ni kanske förstår var jag helt slut i går när jag kom hem!
Operationen gick väl bra, tog två timmar ungefär, med förberedelser och dylikt. Bedövningen, som var lokal punktbedövning, gjorde fruktansvärt ont, och på fem ställen skulle de tortera mig också, givetvis var jag tvungen att leka macho, så när de frågade om det gjorde ont svarade jag modigt -Neej, det är lugnt!
De var jättesnälla och en sköterska satt med hela tiden och småpratade med mig, tyvärr fick jag inte se vad de gjorde och jag har väldigt svårt för att låta folk pilla och skära och sticka saker i mig utan att veta vad de gör (kontrollfreak).
Efteråt fick jag en smörgås som jag inte orkade äta och ett glas god saft, sedan bar det av hemmåt.
Pappa var jätteorolig hela vägen att jag skulle spy i bilen, men det gick bra. Tills vi stannade utanför deras lägenhet och jag for ut ur bilen med en påse i högsta hugg! Magen vände sig tills där inte fanns något mer! Äckligt!!
Sedan åkte jag hem och SOV!

Så nu är jag ett enda stort bandage där de skar mig, skall ha det en vecka, sedan plåstrena de satte på i ytterligare en vecka och sedan skall jag tejpa med kirurgtejp i två månader. Måste köpa duschskydd på apoteket så jag kan duscha utan att förstöra något med.
Så blir det återbesök framöver och kolla läkningen..

Sådär, det var väl i stort sett hela historien om operation ett!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Skönt att det gick bra!

Jag är galet nyfiken på vad det är för något du gör bara... du får avslöja det sen! =P

Kram

2009-06-04 @ 11:20:44
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: Therese

Grattis till din hemlighet

2009-06-04 @ 13:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0