Bortskämda snorunge!

Sedan ett tag efter att jag flyttade hemmifrån för 2,5 år sedan har jag haft ett 3G-Internet, Telias, för en kostnad på 89 sek/mån så till vida att man använder det endast kvällar (från kl 19) och helger med en maxhastighet på 1.8 mbit/sek. Detta bekostat av min kära mor!
Eftersom detta begränsade möjligheterna till Internet-användandet så mycket, och kostade multum om man glömde bort sig, föreslog mamma för några veckor sedan att jag skulle byta upp mig till ett abonemang som tillät dygnetrunt uppkoppling för en fast månadskostnad. Då jag inte ansåg mig ha råd riktigt nu, föreslog hon att hon skulle stå för kalaset tills jag fått ordning på ekonomin. Hur bortskämd får man bli egentligen? Hujedanemägen säger jag bara! :-) Jättetacksam för att hon hjälper mig, eftersom jag går och lägger mig så tidigt om kvällarna och därför inte har använt mig så mycket av varken datorn eller Internet hemmifrån. Särskilt skönt är det att inte behöva oroa sig för att man skall vara inne på det under "förbjuden tid". Så i torsdags kom vi överens om att det som verkade vara det bästa alternativet var det 3 hade. Skönt också med lite snabbare variant!







Då var det tänt igen. Var rätt roligt att se hur det släktes i alla fönster runtomkring i grannskapet! Kul att se att så många tar ställning till en sådan här viktig sak! Hoppas den har genomslagskraft också hos politikerna, så som WWF hoppades, och alla vi som släkte våra lampor!


Kommentarer
Postat av: Beelzebjörn

"Hujedanemägen"...?



Nytt uttryck i min värld. Exakt HUR bortskämd man kan bli vet jag inte, men är öppen för att diskutera saken över kaffe.



Jag ska till en rättegång imorgon (måndag... suck idag, alltså - varför sover jag inte?), och har telefonen med mig men avstängd fram till eftermiddagen. Eftersom jag legat sjuk hos Tess hela helgen har jag inte riktigt hunnit med allt jag föresatt mig, men nu mår jag bättre. Enklaste sättet att få tag på mig är tisdag eftermiddag/kväll, och har inte du hört av dig då, så ringer jag dig.



Heders ;)

2009-03-30 @ 02:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0