Ondskefulla grannar?!

Ibland får jag för mig att jag är förföljd av oturen själv. Att den står och lurpassar på mig när och där jag minst anar det!
Blev drabbad av den förut på ett helt oväntat sätt!

Skulle hämta en säck kläder från mitt föråd för att sortera dem (läs föregående inlägg) och vad hittar jag placerat just utanför min förådsdörr? Jo, en uppsättning gamla bildäck som någon funnit lämpliga att förvara där! Och det var ju bara min dörr de totalt blockerade! Why, Oh Why?! Dagen till ära hade jag vita kläder på mig!! Den där oturssnubben måste verkligen ha planerat varje liten detalj!

Nej, plasten var inte till någon hjälp, snarare gjorde de att det blev svårare att flytta däcken! (Ena påsen åkte dessutom av helt men jag struntade faktiskt i att försöka få tillbaka den och knölade in den mellan däcken när jag var klar!)

Erfarade för första gången hur mycket de där sakerna väger, och det var ju inte tillräckligt lite för att de skulle vara lätta att manövrera för att undvika förstörda kläder!






Blev ett riktigt skitgöra som ni kan se! MEN då ser ni fick herr Otur så han teg! För Turen log mot mig för jag hade en flaska vatten och näsdukar i väskan, så jag kunde torka av mig innan jag lyckats smeta ner hela mig med det där! (Jag kan vara en riktig skitgris och misstar mig inte helt sällan på servetter och kläder, därför var jag helt säker på att jag skulle se ut som sotarmurre när jag var klar, men se, inte en fläck lyckades ta sig till mina kläder! I'm impressed!)

Funderade ett tag på att lämna ett litet meddelandetill däckägaren och be honom hitta ett annat förvaringsutrymme för sina däck, eftersom jag har ärenden till mitt föråd lite titt som tätt och inte gärna trilskas med de där klunsarna igen! Men jag hade inget papper så jag avvaktar ett tag, har de inte försvunnit innan maj, blir det nog ett meddelande. Och antagligen inte lika artigt som det jag tänk författa då, inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0