Ta hand om dig

Idag, efter jobbet klockan 17, knallade jag ner till Nautilus för en timmes Pilates. Efter mycket svettande och stånkande var det över och promenaden fortsatte till Meddo och en halvtimmes solning.
Lat som jag är, tyckte jag att jag förtjänade att åka spårvagn hem istället för att gå. När jag kom hem satte jag på ugnen, diskade och slängde in ett lass mat i ugnen. Under tiden maten blev klar sysselsatte jag mig med att ta bort gammalt nagellack, noppa buskarna och duscha med peeling i både ansiktet och på kroppen samt en kur med hårinpackning.
Lagom till att duschen var färdig blev även maten klar.
Medan den svalnade behandlade jag naglarna med nagelförstärkare och sedan frossade jag i god mat.

Och jag måste säga att det har varit underbart att bara ta hand om mig själv riktigt ordentligt för en dag! Inte bara ligga och grisa med en bok, utan faktiskt unna mig lite egenhändiga behandlingar av olika slag! Jag känner mig så fräsch nu, efter allt skrubbande och svettande!

Något jag absolut kommer göra oftare, och rekommenderar er mina kära läsare att också göra! För fy tusan så bra man mår efteråt! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0