Lyxig pyttipanna


Jag vet att jag för ett tag sedan skrev om pyttipanna men då gällde det faktiskt en kylskåpsrensning, inte samma sak som en pytt med bara nya ingredienser. Och dessutom var denna så snuskigt god att jag bara måste skriva om den!

Du behöver:
½ kg billig, färdig pyttipanna
2 hot spiced choritzo-korvar
Köttbullar
1 burk smaksatt lätt créme fraishe (jag tog paprika och chili)
Ostbitar
Oliver
Grillkrydda
2 ägg

Gör såhär:
Fräs pyttipannan tills den tinat, skär köttbullarna och korven i mindre bitar och blanda i, stek på mellanvärme tills det fått en fin färg. Lägg i oliver efter egen smak och stek ytterligare en stund, krydda med grillkrydda. När det börjar se färdigt ut kan du knäcka äggen över pytten, rör om ordentligt så att äggen blandar sig ordentligt och stek tills äggen stelnat. Sedan är det dags att hälla över créme fraishen, låt den bubbla tills den torkat in något, och det mesta av vätskan som blev när den smälte ångat bort, sedan kan du ha på osten, vilken smälter väldigt snabbt. Nu är pyttipannan färdig att servera! Tänk på att inte äta för mycket så lilla magen gör ont! ;-P

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0