Fiia the Mus

I går hade Sofia och Malin födelsedaskalas i form av maskerad. Inte lätt att klä ut sig när man har världens kalaskula att ta hänsyn till. Först skulle jag vara Barbapappa, men så upptäckte jag, alldeles för sent, att jag lagt undan mina rosa byxor i mamma och pappas förråd. Då fick jag tänka om, och komma på någon annan, enkel, rolig och tjock karaktär. Inte så långt efter dök Gus, tjockismusen i Askungen upp i mitt huvud. Så blev att göra mig ett par öron och en svans och leta upp passande kläder. Hade tänkt ha en röd t-shirt över den grå tröjan med givetvis hade jag slarvat bort den (någon mer än jag som är bra på att tappa bort kläder?) så fick bli ett linne under i stället, rött då givetvis.
Kalaset var jättetrevligt, och mycket trevliga människor, trots att jag var både nykter och inte kände någon. :-) Tyvärr orkade jag bara stanna i ett par timmar, då det blev lite jobbigt med så mycket människor, för små byxor som gav mig ont i magen och den nesla ryggen som smärtade. Men det var jätteroligt den stund det varade i alla fall, och jag är mycket glad över att jag fick komma!


Som ni ser har magen blivit mycket större sedan sist jag visade den. Mycket otymlig, men snart är det dags! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0