Osannolik tur

Min mobil tycks ha något emot fredagen den 13:e, för den ville hoppa över detta datum, vilket innebar att den helt sonika ändrade datum under natten till den 14:e. Mycket olyckligt då jag har satt alarm måndag till fredag på klockan 8.00, och tyst och skönt lördag till söndag. 14:e är ju, som bekant en lördag denna månad, vilket innebar att inget alarm skulle ljuda klockan 8.
Men av någon outgrundlig anledning vaknade jag kl 07.55 av mig själv och kunde konstatera att något var fel, eftersom det inget stod om väckning på mobilen. Jag som dessutom är världens sjusovare, och brukar vakna helt desorienterad när larmet sätter igång på morgnarna, vaknade innan jag skulle! Måste vara min turdag, efter att ha haft otursdag två-tre dagar i följd. Jag bryter mot traditionen och har tur istället för otur, denna oturens dag! Hur som haver, jag kom innan jag började till jobbet, och har arbetat flitigt sedan dess. Grattis till mig. :-)



Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, så där ser jag ut på morgonen! :-D

2009-11-13 @ 23:29:33
URL: http://lindawill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0