Osmakligt bloggbråk

Har ni missat det värsta bråket bland bloggare hittils? Inte speciellt troligt.. Bloggerskan Kissie har blivit anklagad för att ha varit droppen som fick bägaren att rinna över hos en flicka som i går tog livet av sig, samt vara en av de bakomliggande orsakerna till att en annan flicka tog livet av sig. Dessa anklagelser kommer från en Linda, som stod den ena flickan nära och den andra vagt bekant.
För det första så anser jag inte att man någonsin skall lägga skulden för att någon tagit sitt liv, på en annan människa. Och dessutom kasta det i ansiktet på den människan. Nu hävdar denna Linda att hon inte lägger skulden på Kissie, utan menar att hon var en av orsakerna, det spelar ingen roll, det är inte rätt hur man än menar att belasta en människar psykiska tillstånd på någon annan.
För det andra så tycker jag att Kissies försvarstal där hon anklagar denna Linda för att bara vara avundsjuk och därför anklaga henne för det som hänt, är ytters osmakligt. Jag vet att bloggbråk alltid skylls på avundsjuka hit och dit, men i det här läget passar det inte in. Att kalla någon avundsjuk för att denne anklagat en för att vara en bakomliggande orsak till någons självmord får mig nästan att spy. Ursäkten om avundsjuka har helt klart gått för långt.
För det tredje kan jag inte förstå hur man kan dra upp dessa saker i bloggar, jag tycker det är fruktansvärt! Det är otroligt respektlöst mot flickan själv och hennes familj, även om denna Linda hävdar att hon inte avslöjar saker som skall få flickans familj uthängda. Nej, kanske inte, men de kommer veta att det är deras tös det handlar om, du avslöjar saker om en död människa utan någons tillstånd, trots att du inte är dennes kött och blod. Låt familjen välja om de vill gå ut offentligt med anklagelser hit och dit, gör det inte åt dem! Hur många sitter inte nu och gottar sig i det krig du startat för att få Kissie att ta på sig skulden för det som skett? Har du överhuvudtaget tänkt på det?

Nej, detta bloggbråk eller vad man skall kalla det är det värsta jag någonsin hört talas om, det är osmakligt och totalt respektlöst! Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0