Knytkalas med wok

För ganska precis en månad sedan var jag på knytkalas hos Linda med henne och Emma. En tradition vi började med på gymnasiet och som vi nu återtagit! :-) Varför slutade vi någonsin? Det var ju jättetrevligt och jag kände verkligen hur mycket jag saknat att laga mat med er och sedan sitta i flera timmar och bara snacka skit.. Eller bebis (min & Andys) och bröllop (Linda & Johans) blev det väl mest.. Hähä.. Det blev att laga kycklingwok, vilken var läbbigt god. Därför tänkte jag här dela med mig av receptet, mest för min egen skull, så jag inte glömmer bort det den här gången.. :-)

Du behöver: (3-4 port.)
3-4 kycklingfiléer
2,5 burkar blandade wokgrönsaker
1,5 burkar kokosmjölk
3 morötter
½ blomkålshuvud
Röd curry
2 paprikor
1 pkt äggnudlar

Gör så här:
Skär kycklingen och de färska grönsakerna i strimlor. Fräs kycklingen och burkgrönsakerna i lite olja. När kycklingen är genomstekt, häll på kokosmjölken samt den röda curryn. Låt puttra en stund och smaka sedan av. Koka nudlarna enligt anvisningarna på paketet.
När du tycker att woken smakar bra och börjar bli färdig, blanda i de färska grönsakerna och låt dem endast värmas i woken.
Servera genast.


Emma och Linda mätta och belåtna i soffan.


Kommentarer
Postat av: Linda

Mm, det var mumma!

2009-10-03 @ 19:52:33
URL: http://lindawill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0