Kort tid kvar

Nu är det endast två och en halv månader kvar innan barnet är beräknat att ploppa. Spännande men läskigt. Funderingarna kring förlossningen börjar på allvar att inta min hjärna nu, hur vill jag att min förlossning skall vara? Och vill jag tänka för mycket på den eller bara ta allt som det kommer? Har funderat en del på akupunktur men jag vet inte riktigt. Är en smula orolig för Profylax, särskilt efter att ha hört olika otrevliga saker om det.. Någon som har erfarenheter från förlossning och vill dela med sig med tips och råd?


I dag har jag fikat med Sofia, hennes lilla son Kevin och Zelia. Det var jättetrevligt. Synd att vi ses så sällan.

Kommentarer
Postat av: Liw

Hallå, jag har å drygt två månader till BF och förlossningstankarna börjar verkligen ta upp mycket tid. Shit, vet varken från eller till när det gäller alla "val"..



Grattis till bebis btw :)



2009-10-15 @ 22:20:53
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Liw

NÄ, de fokuserar ju mest på hur vi mår nu och fram till förlossning. Vi kommer inte få gå någon föräldrarutbildning pga sparkrav :( Har dock kontakt med en mammagrupp där en av mammorna är doula så hon har stenkoll :) Går även på aurora samtal och de har lovat att gå igenom alla alternativ med :)



Trevlig fredag!

kram

2009-10-16 @ 11:29:19
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0