Min stackars arm

I går var jag ju som tidigare nämnt och fick mig en vaccinationsspruta. Det gick jättebra och det var inte alls speciellt lång kö. Senare på kvällen, när det blev läggdags, började jag ha sjukt ont i armen, och i dag är det ännu värre! Fy sjutton! Kan inte ens låta armen hänga ned längs med sidan, som man brukar ha armen när man står, utan måste hålla upp den, typ som man håller armen när den är i en mitella. Kan heller inte höja armen (jobbigt när deon skulle kladdas på i morse) eller sträcka ut den efter telefonen, som givetvis befinner sig på min vänstra sida, här på jobbet. Hoppas bara jag inte får fler biverkningar. Jag är i och för sig extremt trött i dag, vilket jag antar beror på sprutan, men några andra symptom har jag inte. Men tydligen kan det ta upp till ett par veckor innan man reagerar och får sig ett antal obehagliga biverkningar. Vill inte! Hur som haver, enligt barnmorskan var det ju bättre att jag tog vaccinationen, för mitt barn i magen då, än att jag inte gjorde det och riskerade att bli sjuk, eftersom det kunde vara mer skadligt för barnet, om jag skulle höra till gruppen som reagerar starkt på sjukan.. Vilket man inte kan säga något om i förskott. Nu försöker jag få Andy att vaccinera sig också, eftersom när bebisen föds är det farligt om den blir smittad. Den kommer ju inte att ha färdigutvecklat immunförsvar än då och kan ju råka bra illa ut. Men vi får väl se vad han bestämmer sig för.. :-)

Någon mer som har vaccinerat sig? Fick du/ni några biverkningar eller så?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag hade också apont i armen efter sprutan, det höll i sig i typ 3-4 dagar!!

Inget roligt alls :(

2009-10-29 @ 10:17:39
URL: http://mammasofia.blogg.se/
Postat av: Katta

2009-11-01 @ 23:22:50
URL: http://sagasmammas.blogg.se/
Postat av: Katta

Okej nytt försök... Alltså vad sa barnmorskan till dig om vaccinationen... jag är sjukt orolig för det där... eftersom det inte har testats på gravida i någon störe utsträckning. Jag måste få in ett möta med min barnmorska, det kan faktiskt vara så att vi här hemma redan har haft skiten. Du är inte så många veckor före mig förresten ;)

2009-11-01 @ 23:25:49
URL: http://sagasmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0