Se till att synas

Jag kan väl inte påstå att jag har varit särskilt bra på att använda mig av reflexer genom åren. Men nu när jag har en liten att beskydda i magen, känner jag att jag måste eliminera alla risker jag kan för att något skall hända min lilla knodd. Som att bli påkörd i mörkret för att jag inte syns. Därför har jag i år för första gången på väldigt länge, trätt den lilla reflexen genom en säkerhetsnål fästad i fickan.
Faktum är att många tittar på denna reflex som om det vore ytterst roligt att någon anväde sådana som var äldre än 10-12 år. Men faktiskt, det är jättesvårt att se någon när det är mörkt, vare sig man har ljusa eller mörka kläder, och risken är väldigt stor att en olycka kommer en till mötes. Därför rekommenderar jag alla att börja tänka på detta och använda sig av dessa billiga men livsräddande små plastbitar! :-)



Finns ju massor av olika med eller mindre diskreta modeller att leta bland, så bör ju finnas något som passar alla.


Kommentarer
Postat av: Linda

Tummen upp för reflexer! Det är asläskigt att inte se folk när man kör bil! Ska se till att rota fram någon jag med och sätta fast i nya jackan.

2009-10-27 @ 10:52:38
URL: http://lindawill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0