Vaccination i dag

I dag tänkte jag åka en sväng till sjukhuset och få mig en vaccinationsspruta mot denna svininfluensa. Inte för att jag egentligen vill eller tycker det är särskilt nödvändigt, jag menar influensa hit och infuensa dit. Men så är det ju det där med barnet.. Barnmorskan sa att det var bättre att jag vaccinerade mig än inte och riskerade att bli sjuk, särskilt som jag oroade mig för vaccinets bieffekter. Om de var skadliga. Hon trodde att det kunde vara mer farligt att bli sjuk, och eftersom man denna gång inte visste varför en del blev hårdare drabbade än andra, så räknades alla som potentiella jättesjuklingar. Så i dag efter jobbet tänkte jag åka och få det där överstökat. Träligt bara, alla andra vuxna i riskgrupperna får göra det hos sina respektive vårdcentraler, men vi gravida får snällt åka hela vägen till BVC som ligger i sjukhuslokalerna. Vilket är lååångt.. I jämförelse.. :-P Nåja, ska väl gå det med.. Hoppas bara att jag inte får någon kräkattack eller så på bussen hem bara..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0