Vaken bebis

Hela dagarna nu för tiden ligger lillfisen i magen och rör sig, sparkar, snurrar runt(?) och lever loppan rent allmänt där inne. Skönt att veta att den lever i alla fall, men ibland är det lite jobbigt. Fast man ska väl inte klaga.. Längtar så otroligt mycket tills den dag den lilla tittar ut och hälsar på världen. Lite läskigt att ha den i magen, så mycket som kan hända känns det som, och då kommer det vara mitt fel. Man vet inte om man kommer få hälsa på pysen förrän den kommer ut och skriker där på förlossningen. Olidligt.

I dag kommer mor & far hem från Sicilien, där de varit på kurs i en vecka. Skönt! Måste ju medge att jag är en smula avis alltså. Har fått en massa sms från mamma under tiden, så jag vet att de inte har gjort maffian upprörd och blivit kidnappade eller något, det känns ju tryggt.
Hur som helst skall de välkomnas ordentligt, systeryster skall laga god fisksoppa och Andy och jag kommer förbi när jag slutat jobbet vid kl 18 och hjälper henne att göra fint, klockan 18.30 är det tänkt att mamma och pappa anländer hemmavid. Skall bli mysigt, liten familjemiddag. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0