12 dagar kvar

Om bara tolv ynka dagar är det 100 dagar kvar! Sedan kommer nedräkningen gå dunderfort! Jag menar, endast tvåsiffrigt är ju fantstiskt! :-)
I alla fall håller jag räkningen ner till hundra, som första etappen, sedan blir det väl kanske 50 som nästa etapp, oich så håller man på så, så skall man se att man snart är där! Wiihoo-.

Blir att fika med Mia i dag också, skall bli trevligt. Hon ligger fyra veckor före mig i rgaviditeten och är beräknad till i början av december. Uuuh, så fuskigt! :-P Fast alla är ju i och för sig gravida i princip lika länge, så fuskigt är det väl egentligen inte. Däremot är det fuskigt med dem som inte märker att de är på tjocken förrän typ 6:e månaden! Tänk att ha en så yttepytte liten del kvar när man först upptäcker livet inom sig! Fast nackdelen då är förstås att man levt sitt oansvariga liv alldeles för länge och inte dragit ner på tempot fast man kanske borde ha gjort det. (Man har ju liksom inte vetat..) Så jag kanske skall vara nöjd, och sluta vara så förbålt otålig. En dag kommer jag att ligga där och krysta och skrika, så jag kan väl hålla mig tills dess, kommer ju inte vara gravid i all evighet!

Skulle flytta telefonabonemanget i dag med, men de var tvugna att ha en massa uppgifter om han som bodde där innan. Jag hade glömt bort vad han hette, så sa jag Johan eller något när det skulle varit Joel, så nu får jag inte fixa det förrän jag ringt hyresvärden. Dessutom kostar det över 500:- att flytta abonemanget!! Fy tusan! Allt är så förbaskat dyrt.. Vet inte om jag skall behålla det.. Kanske borde ta bort hemtelefonen över huvudtaget!? Är ju inte så att jag har någon vidare användning för den i alla fall, mer än att farmor och mormor kan ringa utan att det kostar skjortan, men har ju blivit rätt billigt att ringa till mobil nu.. Inte som förr med 5,50:-/min dagtid. Hähä, det var tider det.. ;-P

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag skulle då inte vilja bli överraskad i sjätte månaden... Är ju bättre att veta så man lever bra och hinner ställa in sig på att få en liten knodd...

2009-09-10 @ 10:42:02
URL: http://lindawill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0