7:e månaden

Nu är jag alltså i 7:e graviditetsmånaden. Dessutom har jag hittat en förklaring på detta med graviditets- och kalendermånad. Nämligen: en graviditetsmånad är alltid 28 dagar, vilket blir fyra veckor medan en kalendermånad är den vanliga månaden som är 28-31 dagar och alltså ibland 4,5 veckor lång. Därför brukar man utgå från kalendermånaden när man säger vilken månad man är i, men som den optimist jag är tycker jag att graviditets(lunar)månaden går minst lika bra. Det känns bättre att säga och jag vet ju att bebisen inte kommer tidigare för det. Men visst låter det väl fräsigt med sjunde månaden!? Shit pommes frittes! Jag ska snart ha barn, för hur lång tid det än är kvar, går tiden ruggigt fort, jag menar, i morgon är det fredag igen, har inte fattat var veckan tagit vägen, och de där futtiga tre och en halv månader som är kvar är i sig inte lång tid. Mycket som händer fram till dess och tiden kommer rusa fram.
I dag hoppas jag att Andy är hemma när bebisen är vaken också, så han kan få känna på sparkarna, som nu känns riktigt ordentligt. Han kom hem så sent i går så den hann somna och när den vaknade igen hade Andy somnat. Så tråkigt för honom om han måste vänta enda till söndag för att få känna när redan syster och mor min har känt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0