Får de göra så här?

Pratade med en kille från FF Fastighetsservice precis. Hade ju tidigare fått en tid för besiktining av lägenheten i slutet av september. Nu ringde då den här mannen från FF och frågade om jag var hemma för det var ett par saker som skulle åtgärdas, eller om han kunde använda huvudnyckeln. Efter att jag lagt på kom jag på att han kanske ringt fel, eftersom jag inte felanmält något, så jag ringde tillbaka och talade om detta. Då talade han om att det var fel som upptäckts vid besiktningen och han trodde att jag var den som skulle flytta in! Jag har inte ens blivit underrättad om att de skulle haft någon besiktning, inte heller har jag fått veta något om vad som sagts. Nu blev jag som tur var inte betalningsskyldig för något eftersom det bara var småfel och vanliga slitningsskador men måste de inte tala om när de går in i lägeneheten och framför allt om de gör en besiktning?
Visst, det är skönt att den är gjord, eftersom jag var orolig att vi inte skulle hinna innan hon flyttade in. Men jag tycker ändå att jag borde haft rätt att få veta, särskilt som de måst ha använt huvudnyckeln och jag trots allt fortfarande står som hyresgäst på lägenheten och mina prylar och pinaler finns där!
Och så förstår jag inte hur det kommer sig att de gjorde besiktningen så långt tidigare, måste ju ha varit säkert 20 dagar innan det var sagt. Undrar om nya hyresgästen bokat in en tidigare besiktning, men man tycker inte att hon borde ha rätt till det, eftersom lägeneheten inte är hennes än..

Någon som vet om det får gå till på detta vis? Jag tycker det låter ytterst konstigt i alla fall.

___________________________________________________________
Uppdatering: ojsansa, vad yrt saker kan gå när jag är inblandad. Den där stackars killen från FF blev visst helt konfunderad över mitt samtal. Hade ju bara tanken på gamla lägenheten i huvudet, men det var ju den nya lägenheten det gällde! Hahahaha. Så fel det kan bli ibland! Då har de alltså inte gjort någon besiktning av gamla lägenheten utan min vetskap, jag måste fortfarande försöka ändra datum. Inget konstigt där inte.. Hähä.. Nu skäms jag lite för att tanken inte ens slog mig. FF Fastighetsservice är ju rikstäckande och stora, inte konstigt att både gamla och nya hyresvärden anlitar dem.

Kommentarer
Postat av: andreas

haha, redan hunnit skriva om det ser jag. så fel det blir ibland :)

2009-09-11 @ 11:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0