Åka buss med barnvagn

Jag verkligen hatar att åka buss med barnvagn! Alltid har jag avundats dessa föräldrar som åker buss med barnvagn, det ser alltid så mysigt ut, men det är det verkligen inte! Fullt med folk som trängs och mer eller mindre står på barnvagnen, otrevliga typer som säger åt en att fälla ner handtagen. Jag är inte dum, hade det gått att fälla ned handtagen hade jag väl ändå gjort det! Nu går inte det. Och man behöver inte fräsa fram "Du får allt fälla ned det där"! Hade varit mycket trevligare om damen i fråga hade sagt "Vill du vara vänlig att fälla ned det där", då hade jag även svarat mycket trevligare! Och så allt skrik, varför kan inte folk prata i normal samtalston? Jag vill ju kunna höra om min lilla ängel har något på hjärtat, men det går inte. Nog för att han brukar vara tyst och sova hela vägen, men man vet ju inte.
Och så de där föräldrarna som inte vill fatta när det är fullt, utan kränger på sina barnvagnar också så man står helt inklämd och det är omöjligt för andra passagerare att ta sig förbi. Det handlar faktiskt om säkerhet också, då man snabbt måste kunna utrymma bussen om så behövs. Visst det är förarens ansvar att köra ut dem som står på det sättet, men lite hjärna måste man väl ha själv också? Och bussarna går faktiskt var 10:e minut, så det kan ju inte vara jättefarligt att missa en buss och vänta på nästa? Jag hade gärna gått av och lämnat plats åt de andra om jag inte hade varit helt inklämd med inte ens en millimeters svängrum.
Nej, åka buss med barnvagn är inget jag gärna gör. Åker för övrigt inte gärna varken buss eller spårvagn i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0