Diagnos okänd

Nu när jag är mammaledig har jag ju tid att titta på nyhetsmorgon, och dagens program i Efter 10 handlade om ett par som hade haft fyra barn, varav tre av dem hade dött av en okänd sjukdom. Så fruktansvärt hemskt att förlora sitt barn och inte veta ens namnet på sjukdomen, så hemskt att veta att det finns ca. 500 barn med denna sjukdom och tre av dem har varit ens egna barn. Hur stor är risken för det liksom? Givetvis börjar man tänka på sitt eget barn, tänk om vi förlorade vår son? Hur tar man sig igenom en sådan kris? Hur klarar man som syskon att förlora alla sina bröder och systrar och stå ensam kvar? Och som par, hur klarar man att fortsätta tillsammans utan att anklaga varandra eller låta sorgen äta upp äktenskapet och kärleken?
Jag beundrar verkligen det här paret som trots det hemska som hänt, fortfarande håller fast vid varandra, stöttar varandra och finns där för varandra! De förlorade tre av sina fyra barn under bara tre år. De åkte världen runt för att finna svar på vad deras barn led av, och om det möjligen fanns något att göra för dem. De vårdade dem i hemmet, för att de skulle ha en så bra tid som möjligt i livet.
Det finns fortfarande inget namn på sjukdomen.
Har ni möjlighet rekommenderar jag er att kolla Efter 10s hemsida och läsa om det! Verkligen ett gripande program.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0