Ensam och övergiven

Utan Knut och utan Andy, egentid säger de att det kallas, plågeri kallar jag det. Har varit utan dem hela långa dagen, eftersom jag arbetat. Så kommer jag hem, och här är bara katterna. Jag känner mig ensam och övergiven, kall om fötterna och fryser. Jag vill ha mysiga Andy och gosiga Knut hos mig ju. Hellre barnaskri än total tystnad. Okej, den är inte total, hör bilarna ute på gatan, men ingen i min lägenhet som skriker eller pratar, det har blivit ovant.
Jag har i alla fall fått mitt sim-kort till mobilen nu, enda som kvarstår är att det skall bli aktiverat. Enligt killen på 3 var det något fel i anslutningen, så han tryckte på lite knappar och nu behöver inte jag göra något, kortet skall aktiveras inom 48 timmar, sedan har jag telefon igen. Ptja, jag tar inte ut något i förskott, inte efter de här veckorna utan telefon med endast tomma löften. Så jag skriver helt enkelt här när jag går att nå igen. Säkrast så.


I morgon skall jag på tjejmiddag, Andy och Knut skall ha grabbkväll. Utan mig. Jag är nervös. För det är faktiskt en sak att vara borta på dagen, men att vara borta på kvällen, bland gamla vänner jag inte träffat på evigheter, det är något annat det. Dessutom tänkte jag ta mig en öl eller två, och vi vet ju alla hur sentimentala vi kan bli av en skvätt alkohol.. Än värre lär det bli när man inte druckit på nästan ett år. Hej vad det kan gå då! ;-) Nu tänkte jag inte bli full, men jag vet ju inte hur lätt två öl sätter sig i huvudet, om det sätter sig alls. Vet inte hur lättpåverkad jag är, so to speak.
Ammar ju tyvärr inte längre heller, av personliga skäl får jag inte fast jag vill, så behöver inte pumpa inför dagen efter eller oroa mig för sprängfyllda bröst, vilket förvisso är ganska skönt att veta. Dock skall jag åka och handla med mina föräldrar på söndagen, så jag kan inte vara bakis. Har blivit dags att börja med matlagningen igen. Alltså som jag gjorde förrut och lagade mat till mamma och pappa två dagar i veckan, så de slapp laga mat under veckorna. Sweet.. Förut fick jag fylla upp mina arbetstimmar till 40 timmar, om det saknades timmar, nu får jag nytt årskort på gymmet istället. Samt två middagar för två personer per vecka. Riktigt bra deal för mig också med andra ord! :-D


Nybadad Knut i måndags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0