Sov du lilla videung

Härom natten skulle jag sjunga Knut till sömns, hans favoritsång, den enda faktiskt som han tycks tycka om och som han inte kan låta bli att somna till, är Sov du lilla videung. Så i torsdags när jag låg där och sjöng, Andy bredvid mig, så säger Andy "Du vet att du söver mig också va, när du sjunger sådär?". Två sekunder senare sov han som en stock. Knut är inte lika lätt, honom måste man sjunga för mellan 3-10 gånger innan motståndet är nedbrutet och han sover. Men jag tyckte det var så väldigt roligt att även Andy somnade av min sång. Hehe.. Så nu kan jag få båda två att somna när jag vill, bara sätta igång och sjunga. Det roliga med att min lilla Knuttelurv tycker så bra om den är att det var min egen favoritvaggsång när jag var liten. Är det fortfarande, tänker alltid på den där bilden med en jättesöt sovande videung som var i någon bok. Så jag njuter ju av att få sjunga den själv också, hade det varit Blinka lilla stjärna hade det inte varit alls lika roligt, för den gillar jag inte. Trollmor är bra, men Mio gav honom men för livet på sjukhuset när hon sjöng den för honom så den funkar inte, då börjar han gråta. (Hahaha, skoja med dig Mio, men han gråter faktiskt när jag sjunger den.) Vyssanlull har jag inte provat än, kanske jag skall göra om han eller jag tröttnar på Videungen. :-)















Min sovande lilla videung.

Kommentarer
Postat av: Mio

hahahaha puss!

2010-02-20 @ 17:57:21
URL: http://miomarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0