Bobyggaren

Då fortsätter mitt bobyggande, inte för att jag har energi till det men det finns en groende rastlöshet som jag måste göra något åt. Är så trött att det känns som jag skulle stupa men jag vill inte sova och riskera att inte somna i natt, inte för att jag tror att jag kommer kunna sova för det men hoppet dör inte. Hur som haver, har varit duktig och lackat skötbordet, blir väl en påstrykning lack till om ett par timmar. Håller för tillfället på att sterilisera nappar för fulla muggar, har hällt upp ett litet vattenbad med kokande vatten där jag lagt napparna. Så snart är allting färdigt inför bebisen. Väskan är packad med kläder och sådant, blöjor är inhandlade, samt tvättlappar. Jag har sytt förhänget till skåpet/skötbordet och hängt upp, vilket blev mycket bra om jag får säga det själv. Vaggan står på plats och är bäddad, katterna bannlysta från sovrummet, vilket gått bättre än väntat(!!) och kläderna ligger prydligt vikta i byrån.
Väntar på babysittern som väntas komma i morgon eller dagen därpå, har köpt väska till vagnen, dock inte klurat ut hur jag vill att den skall hänga.. Till och med investerat i ett par amningst-shirts för att slippa flasha bröst och mage när lillfisen blir hungrig offentligt. Nu är det alltså bara väntan kvar. Vet inte vad som mer finns att göra. Jo just det, har tvättat bärselen med. Och badbaljan.
Får verkligen hoppas att bebisen vill kika ut på nästa beräknade datum, vilket är i övermorgon. För nu orkar jag inte gå runt med den i magen mer. Jag  vill kunna rulla runt i sängen obehindrat och inte ha en mage i vägen så fort jag skall öppna ett skåp eller en dörr. Börjar bli något enerverande att alltid ha en stor klump i vägen, som jag ännu inte vant mig vid. Det värsta var nog när jag bakade lussekatter och glömde att jag hade en stor mage, t-tröjan hade åkt upp över naveln och jag skulle ta ut en plåt. Ja, vad kan jag säga, jag missbedömde avståndet och satte plåten rakt på min, numera, utstående navel. Ajsingbajsing. Dock lärde jag mig inte att vara försiktig och att det satt en stor kula framtill, utan har haft fortsatta svårigheter att komma ihåg magen. Hähä..
Nä, nu skall jag ta upp napparna och hänga dem på tork, sedan skall jag kila iväg till Claes Ohlson och inhandla en matt glödlampa och sockerbitar. Adjö så länge!

Kommentarer
Postat av: Linda

Kan man inte få se en bild på magen så här i slutfasen? :-) Och på skötbordet och allt som du har fixat..?

Kramar

2010-01-04 @ 23:07:41
URL: http://lindawill.blogg.se/
Postat av: Linda

Men du kan ju ha tröja på dig om du vill. :-)

2010-01-06 @ 12:41:17
URL: http://lindawill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0