Stackars barn?

Haha, jag fick en anonym kommentar gällande namnet, vilken jag tyckte var ganska rolig. Varför den var rolig? Jo, för när vi diskuterade namn innan Knut var född, såg jag det som att jag inte hade något val annat än att han skulle heta Knut, om det blev en pojke, i andra namn. Detta eftersom det är släktnamn från Andys sida och tradition att första sonen heter i andranamn. Jag gillade verkligen inte namnet, utan var mycket emot det. Men så kom han ut och presenterade sig som Knut och jag kan verkligen inte se honom med något annat namn. Jag ogillar inte ens namnet längre, jag menar, min son heter ju det! Han är världens mest underbara och han har ett underbart namn!
Jag tror att man ändrar uppfattning om saker och ting ganska mycket när man väl får barn. Man har bestämda uppfattningar om vad man vill att barnet skall heta, men när det väl kommer bär det redan på ett namn, vare sig man gillar det eller inte, och gillar det gör man även om det kan ta ett tag.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag kan inte säga att jag tycker det är världens finaste namn heller...men kanske ändras då jag träffar han.

2010-01-15 @ 22:11:43
Postat av: Anna

Jag tycker det är supergulligt! ^^ tyckte som du att det var lite udda först men det är ju ta mig tusan en liten knut det där! :D söt som ett smultron är han också! ser fram emot att få se er igen nästa vecka! du får ursäkta mig i förväg men alltså så här är det att jag kommer att stjäla honom en liten stund eller två från dig :D hihi

2010-01-15 @ 22:58:34
Postat av: Karin

Det är väl helt upp till Er!? Jag vet en liten kille i Gävle som heter Knut Knutsson....

Grattis till lille Knut.

2010-01-16 @ 10:46:07
Postat av: Mia.

Passar er lille knod att heta Knut så ska han göra det :) Blir så irriterad på folk som ska uttala sig om saker dom inte har med att göra.

2010-01-16 @ 13:05:33
Postat av: mio

Det är ju inte namnet som är viktigast, det som är viktigt är väl att han e en frisk pojke. Tur att alla har olika smak på namn, hur skulle världen se ut annars!

2010-01-16 @ 18:17:59
Postat av: Lina

Grattis till lilla Knut! Namnet är ju bara för sött. Ha det bra! //Lina (Emilias syster)

2010-01-16 @ 19:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0