For your lashes

Jag har letat efter en mascara som faktiskt gör allt den lovar och jag önskar. Jag har tittat både på budgetvarianter och de lite dyrare men tyvärr hittat flest dåliga och bara ett fåtal som gjort mig nöjd. Därför tänkte jag att jag skulle redovisa mina omdömen för att kanske hjälpa just dig att hitta en bra mascara! Enjoy..



1. Max Factor - False Lash Effect Pris: 115:-
Kan inte påstå att man fick några lösögonfrans-liknande fransar. De blev ganska tjocka men inte längre. Reklamen utlovar helt klart mer än mascaran faktiskt ger. En ganska alldaglig mascara utan något speciellt.
Betyg: 5 av 10

2. L'roéal - Telescopic Carbon Black Pris: 115:-
En bra mascara att förbättra en något sämre mascara med. Den förlänger, separerar och böjer fransarna. Den smala borsten är väldigt flexibel, vilket gör att den följer fransarnas form och inte gör dem för böjda. Använder man den utan någon annan mascara till ger den den perfekta till jobbet-looken, dock ingen mascara att använda enbart när man skall festa till det lite. Absolut prisvärd!
Betyg: 7 av 10

3. Dior - Diorshow Blackout Pris: 219:-
Detta är min absoluta favorit-mascara! Den ger långa, tjocka ögonfransar utan att klumpa. När den är precis nyöppnad behövs inte många lager för att uppnå önskat resultat. Det enda är väl att den är något dyr.
Betyg: 10 av 10

4. Dior - Diorshow Extase Pris: 280:-
Måste säga att jag är en smula besviken. Inte det att den inte var bra men inte så bra som man kunde vänta sig. Den höll inte riktigt måttet så som Dior vanligen brukar, utan var högst medelmåttig. Dock blev den mycket bra tillsammans med Telescopic-mascaran.
Betyg: 7 av 10

5. L'oréal - Double Extension Pris: 129:-
Fransarna blir mycket långa med den vita delen av mascaran, tyvärr är den svår att täcka och fransarna blir lätt en smula gråtonade och fläckvis vita. Den svarta delen uppfyller inte de krav som finns när man skall täcka en vit mascara helt, vilket gör att jag inte gärna använder denna mascara mer än i nödfall. Synd, för den vore väldigt bra annars.
Betyg: 6 av 10

6. Maybelline - The Falsies Volum' Express Mascara Pris: 125:-
Väldigt lik Max Factor - False Lash Effect, vilket innebär en helt ordinär mascara som inte ger vad som utlovas. Krävs väldigt många lager för önskat resultat vilket medför att det lätt blir klumpar och spindelbens-liknande fransar.
Betyg: 5 av 10

7. Maybelline - Lash Stiletto Pris: 145:-
Den absolut värsta mascara jag någonsin prövat. Aldrig tidigare har jag fått ont av att borsta på mascaran, men denna borste är så hård att den river mot fransfästet. Torr är den också, vilket jag hört från fler, så det var inte bara min mascara det var fel på. Resultatet är knappt synligt och jag undrar var den där utlovade lackfärgen försvann. Jag verkligen varnar er för den här mascaran, den är rena skiten för att vara ärlig!
Betyg: 1 av 10

Kommentarer
Postat av: Linda

Mhm, då ska jag satsa på Dior nästa gång! Tycker att det är så svårt att hitta en bra mascara, jag blir ofta besviken.

2010-03-12 @ 23:34:56
URL: http://lindawill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0