Kattvakten

Ni får ju inte glömma mina älskade katter, nu när jag skriver så mycket om Knut hela tiden. Även de har ju välkomnat honom som en del i familjen och passar honom så gärna så. Det ser så gulligt ut när de sitter och passar på honom, eller tassar runt och luktar på nykomlingen. Oftast är det Lillen som är framme och vaktar och nosar, men i dag var det faktiskt Li som smög fram. Hon har blivit lite asocial sedan Knut kom med i bilden, enligt alla mina vänner har jag satt henne på en piedistal och skämt bort henne, så hon är väl lite kinkig nu när hon är nerpetad ett par hack. Hon betyder givetvis lika mycket för mig som tidigare men det är svårt att hinna med allt kelande och gosande när Knut pockar på uppmärksamheten, helt naturligt.
Sedan får de ju givetvis inte sova i sovrummet längre, och jag tror hon är lite tjurig för det, vi brukade ju sova ihop, hon och jag. Men jag hoppas att det blir bättre nu när hon vant sig med att ha Knuttelurven med i krokarna, att hon kan vara lika gosig som förut, inte att man skall behöva jaga rätt på henne för att få mysa. Och att hon kan vara med och kolla på TV och allt sådant som Lillen redan är med på. Vi får se..

Här är hon i alla fall när hon passade Knut tidigare i dag:

Egentligen får hon ju inte ligga i Knuts vagn eller baby-sitter, men hon var så söt när hon låg där, så jag var tvungen att ta ett kort på henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0