Spädbarnsmassage

Då har jag anmält mig och Knut till Spädbarnsmassage. Tyvärr fick jag hem papperet så sent, så kursen som hölls i Söderledskyrkan hade redan haft sin kursstart. Det var ju egentligen där jag velat börja. Men nåväl, det på Stallets öppna förskola är mycket närmare hem, så slipper ju bussen då i alla fall. Massagen skall vara bra för en himla massa saker, så tror Knut (eller framförallt Andy och jag) kommer ha stor nytta av den. Så vida jag lär mig den som jag ska.
På fredag nästa vecka drar det igång, så var med nöd och näppe som jag hann anmäla oss, då sista dagen för anmälan är en vecka innan kursstart. Det är åtta gånger, så vi kommer att ha något att sysselsätta oss med varje fredag i åtta veckor framöver, trevligt! Blir lätt att man bara sitter hemma utan att göra någonting annars. Jättefint väder ute nu, till exempel, och ändå har vi inte varit ute än. Gillar inte all is som ligger i ojämna tjocka lager över alla trottoarer. Rädd för att halka och dra med mig barnvagnen så Knut trillar ur. Får väl se om isen försvinner nu snart när det är så fint och varmt väder, för då skall vi minsann bege oss ut på dagliga promenader, det kan jag lova! Tror det är bra för lilleman att komma ut lite i friska luften, i alla fall någon timme minst, varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0