Stackars Susanne

Fyy, Susanne skulle komma först på torsdag kvällen men så visade det sig att i så fall skulle hon komma klockan fyra på natten, och vi kände att det var väl lite väl sent för mig att bege mig ut och hämta henne, eftersom hon inte vet var jag bor. Så kollade hon upp en buss som skulle vara framme klockan 10.30 i dag istället, vilket skulle vara perfekt, vi skulle ändå få hela dagen att hitta på skojigheter. Men så bäst som hon sitter där och väntar på bussen meddelar de att den kommer bli inställd. De har för få bussar och nu har en gått sönder. Så nu kommer hon inte komma förrän vid 19-tiden. Så himla tråkigt. I och med att vi bara ses typ en gång i halvåret, och det är ganska svårt för oss att få till stånd ett möte, så vill man få så mycket tid som möjligt när det väl blir dags, inte bara två hela dagar, då hinner man ju inte ta igen allt man missat under tiden som gått.
Och eftersom Susanne nu mer bor i Oslo kan man inte ringa och prata bort tiden heller, då det kostar för både henne och mig, och det blir dyrt eftersom vi båda är bra på att glömma bort tiden.
Nåväl, vi får väl vara glada att vi ens skall ses och göra det bästa av helgen vi har framför oss. :-)  Tycker i alla fall lite synd om Susanne som skall sitta på en buss hela dagen, från kl. 9 någongång till kl. 19.. Uuuusch!! För övrigt var det Swebus som gjorde den här tabben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0