Två månaders läkarkontroll

Nu på morgonen har Knut och jag varit på BVC för två månaders läkarkontrollen samt vägning och mätning. Min lilla prins var som väntat perfekt. Han går upp som han ska, han växer som han ska och läkarkontrollen visade att han är stark som en björn och böjlig som en gummislang! Höfter och ögon och allt annat som de kollar såg ut som de skulle. Läkaren var mycket imponerad av hans styrka i ben och rygg och visade hur han sköt iväg sig själv, något han gjort jättelänge nu, tror inte ens han var en månad när han började med det där.
Undrar hur stark han kommer bli sedan när han blir stor. Annie gissade på bodybuildare. Mormor på brottare. Ja, och så har det väl fortsatt. Faktiskt lite jobbigt ibland att han är så stark, man har inte lika mycket kontroll över honom som man brukar ha på bebisar i den åldern.
Emilia sa att när hon träffade Knut förstod hon varför man har varningar på skötborden om att man inte skall lämna bebisen obevakad, hon hade aldrig förstått det förut, eftersom de är för svaga att ta sig någonstans, men inte Knut. Då var han ett par veckor gammal.
Låter som om jag bara skryter om min sons styrka men som sagt, ibland är det lite jobbigt att han är så stark, men visst, lite stolt blir man när folk blir imponerade av att han är starkare än genomsnitts bebisen. Dock inte omänsligt stark, som det kanske låter på mig.. Hähä..

Hur som helst, vad jag ville säga var att läkarkollen gick jättebra. Han väger 5685 gram och är 57 cm lång. Växt 6 cm sedan han föddes! :-D


Kommentarer
Postat av: Annie

klart han kommer bli bodybuildare ;) jag kommer lära honom alla knep för att bli biff ;)

2010-03-22 @ 22:26:09
URL: http://nuckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0